>Auch die Idee im Spielmenue den Rundenanpassungsdialog wiederzubeleben finde ich z.B. interessant. Ich erhoffe mir da dass wir wiederum solche Aenderungen uebernehmen koennten.
>P.S: Wieso steht bei dir Clonk Rage developer?
> Weil ich ab irgendwann CR dann RWD dev war
>- Einschätzen, wie viele Features man von OC backporten kann (Zappers Partikel oder so?)
>- Eine Liste mit potentiell coolen Engine-Funktionen zusammenschreiben (lassen!).
Bugfixes
- Editor.exe: Scenario properties error on Landscape.txt + Custom Materials
- Network game: maxfileload size much higher and show appropriate error if too low
- Load Script files inside System.c4g/Subfolder - would be extremly useful to help organise code (e.g. one file for each function)
- => System.c4g cleanup - organize script code by category (like in the documentation)
- Why only .wav for Sound()?
- More appropriate Splash sound for lava pls (when objects fall in lava) :-)
- How about not using index 0 as materialindex? It makes many things way more complicated (0 should be "any" material in function parameters)
Features
- Ways to hook into various engine created content (e.g. Scenario Disasters Section, Vegetation placement, etc.)
- Clonk endeveaour like frontend (player mode / developer mode) with lobby and stuff. (I hate the CR Ingame thingy :<)
- pObj->localvariable = 123;
- void datatype for declaring no return values for funcs
- animated liquids plz! (example: animation abilities in minecraft resources packs)
- http sockets plz! :D
- We got SetSkyAdjust() and SetMatAdjust() but no SetObjAdjust() :(
To document
- Scenario.txt Min,Max,Random Values (e.g. landscape width)
- C4Id()
- datentyp "any" (e.g. InArray(any elem, array myArray))
>- Abwärtskompatibilität schrittweise abschaffen (d.h. alte Clonk Planet-Scripts ohne #strict würden demnächst rausfliegen)
> - void datatype for declaring no return values for funcs
> - http sockets plz! :D
>>- Abwärtskompatibilität schrittweise abschaffen (d.h. alte Clonk Planet-Scripts ohne #strict würden demnächst rausfliegen)
>Wiewas?
> - void datatype for declaring no return values for funcs
>Wie meinen? Funktionen in Clonk haben doch gar keine Typisierung? :o
> - http sockets plz! :D
> Intern für c4script? uh?
>Editor.exe:
>- Eine Liste mit potentiell coolen Engine-Funktionen zusammenschreiben (lassen!)
AreaSolidCount() oder MassMover.Create(tx,ty)
>Ob git oder svn ist mir persönlich egal, svn erschien mir anfängerfreundlicher, git ist natürlich mächtiger.
> Clonk verwendet (...) geänderte Magic Bytes
> Wow, am besten finde ich, wie du den alten Stil beibehalten hast. Echt göttlich!
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